Hát megérkeztem. Tehát új bejegyzés. :)

Budapestről, az újonnan Liszt Ferencként is emlegetett reptérről indult a gépem. A "Norwegian" nevű légitársasággal repültem Koppenhágába. Elég jól néznek ki ezek a repülők, a farkukra mindig vmilyen híres skandináv ember, festmény vagy hasonló van felrajzolva. Szerintem elég jó ötlet. :) Szóval a gépem 12:50kor indult, és most tényleg elindult, ami egy elég nagy pozitívum, tekintve hogy fapados járatról beszélünk. Kb 1 óra 40 perces volt az út, 10 perccel hamarabb érkeztünk. Biztos hátszél volt :P A repülőn a "Wallace&Gromit"-ot játszották, rég nem látott gyurma-mese :)

Ahogy átrepültünk a tenger felett, teljesen befelhősödött minden. Elég nyomasztó volt a gondolat, hogy hosszú ideig most, itt a felhők felett látom utoljára a napot (de szerencsére nem jól gondoltam). Mikor a felhők alá ért a repülő, jól lehetett látni az Oresund hidat :) A kiszállás követően, kisebb bolyongás után megtaláltam a csomag felvevős helyet, majd miután sikeresen kierőszakoltam a nagy hátitáskámat a csomagolásából, elindultam megkeresni a pénzváltót. Miután ezt az akadályt is sikeresen legyűrtem, a vonatos jegypénztárhoz siettem, ahol sorbanállás után hozzájutottam az Odense-ig szóló IC jegyemhez.

Ekkor már csak 10 percem volt az indulásig, úgyhogy lesiettem a peronra, ahol nemsokára jött is a vonat. Feltuszakoltam rá a csomagjaimat és elidultunk. Ám viszonylag hamar tudatosult, hogy rossz vonatra szálltam. Szerencsémre ugyan az volt a kettő kezdeti iránya, úgyhogy Koppenhága fő vasúti pályaudvarán át tudtam szállni a megfelelő vonatra. Bár ez sem ment olyan egyszerűen, mert ugye a pályaudvaron a vonatok végállomásait írják ki. De mivel tudtam hogy kb 4 órakor indul tovább erről az állomásról a vonatom, így le tudtam szűkíteni 2 vonatra a kört, ezek közül meg ki tudtam választani fantasztikus földrajz tudásomnak köszönhetően, hogy amelyik Aalborg felé megy, annak kell jónak lennie. A vonatra segített felpakolni egy jóvágású dán fiú. Az út kb 2 órás volt, 17.40re értünk Odense-be. A vonatút legszebb része az volt, amikor átmentünk a Fyn-szigetre, és a vonatról jobbra és balra nézve csak a hatalmas vizet lehetett látni.

 Odensében hamar megtaláltam a találkás helyet, sok diák gurult arrafelé nagy bőröndökkel :) Kaptunk kis csomagot sok papírral, meg kulccsal a szálláshoz. Meg egy "így találj oda a szállásra" térképet, ami elég kusza volt. A buszmegállóban volt két spanyol srác, akik közül az egyik már pár hete a Rasmus Raskban lakott, úgyhogy velük mentem. Így sikerült is megtalálni a szállásom, egyedül nem ment volna ilyen könnyen... Nem volt annyira logikus hogy mi merre miért.

Az lakásba benyitva a konyhába lépünk. Ebből a helyiségből nyílik a mosdó és a két szoba. Már ott volt a lakótársam, aki hát mondhatni nem túl közlékeny. Elég régóta itt lakhat már, mert van TV-je meg minden. A szobámat szó szerint darabokból kellett összebarkácsolnom. Minden rész be volt rakva a szoba közepére. Van egy konzolos polcrendszerem+ íroasztalom is ezen van, egy ágy, egy alacsonyabb asztalka és 2 szék. Ágynemű még egyáltalán nincs, úgyhogy azt majd vennem kell valahol, addig is hálózsákozom.

A mai napon lakótársam reggel hamar elment valahova és még nem jött haza, úgyhogy ma még nem is talákoztam vele. Dél körül elindultam közértet keresni. Találtam egy Lidl-t nem olyan messze, kb 15 perc séta innen. Ott vettem pár alapvető dolgot. Aztán sétálgattam még a környéken. Nagyon tetszenek az épületek, olyan szép egységesek. Minden ház látszó téglás, és minden nagyon szép zöld. Látszik hogy sokat esik itt az eső :)

Kb ennyi törént eddig. Úgy tervezem holnap megint elmegyek majd városba nézelődni, vasárnap délután meg lesz egy szervezett városnézés is. Remélhetőleg ott majd találok embereket akik itt laknak a koliban. Hétfőtől meg már a suli felé kell majd mennem, beiratkozás, miegymás, ahol reményeim szerint megismerhetek építősöket is :)

A bejegyzés trackback címe:

https://erasmus-odense.blog.hu/api/trackback/id/tr253182261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása