Hát végre megérhettem ezt is. Mármint egy őszi szünetet. :) Elég sűrű programot sikerült összehoznom a hétre, amire büszke vagyok, dehát nem lehet csak itthon csücsülni, ha hirtelen felszabadul ennyi idő.

Imolát a héten meglátogatták szülei, így rendelkezésünkre állt egy autó, amit ki is használtunk. Vasárnap ellátogattunk kocsival Kerteminde-be, ami mondhatni kötelező program mindenkinek aki Odense-ben tanul. A település fő látványossága a gyönyörű homokos tengerpartja. "Szó ví ven tu dö biccsö!" :D Nagyon szép, napos időnk volt, még kabátot sem kellett húznom. Végig sétáltunk a parton, ahol gyűjtöttem kis kagylókat is emlékbe. Miközben sétáltunk, észrevettem a távolban a Nagy-Baelt hidat, vagy dánul Storebæltsbroen-t. Nagyon megörültem neki, a lányok meg is jegyezték, hogy mennyire tipikus hogy kiszúrok egy alig látszó hidat ilyen messziről. Hát igen, mondhatni ez már szakmai ártalom... :D

Hétfőn kora reggel indultunk az ESN szervezésével Billundba, LEGOLAND-be. Mikor megérkeztünk, hatalmas gyerek tömegek fogadtak minket. Persze gondolhattuk volna hogy sokan lesznek, hiszen őszi szünet van. Miután az emberünk fél órát állt sorban, kiderült hogy rossz sorba állt be és a csoportos jegyeket máshol kell venni.... Szóval jöhetett mégegyszer fél óra várakozás. :P Már nagyon izgatottak voltunk, de aztán bejutottunk végre a parkba. Először a legoból összerakott miniatűr épületeket, építményeket néztük meg. Ehhez hasonlót a Swissminiaturben láttam még sok sok évvel ezelőtt. Ezeket elég hosszasan nézegettük, egyszerűen nem tudtam betelni velük. Eztán végig sétáltuk az egész parkot, ami minden féle témákra volt tagolva, mint vadnyugatos, kalózos, sárkányos-kastélyos, stb... Legoland egyben egy kisebb vidámpark is, ezelőtt sosem voltam még ilyen helyen. Felültünk több hullámvasútra is, nagyon élveztem. Viszont volt egy csomó vizes attrakció is, amit inkább nem próbáltunk ki, mert az idő már nem volt a legideálisabb sajna. Persze a dánokat nem zavarta hogy csak 10 fok volt és a szél is fújt, dehát mi nem vagyunk még elég edzettek ehhez. Amúgy ezek után már otthon is el kell majd mennem egyszer a budapesti vidámparkba. :) Hazafelé a buszon majdnem mindenki bealudt, mint a kimerült kisgyerekek egy sűrű nap után. :) Otthon Imola anyukája forró sütőtöklevessel várt minket, ami nagyon jól jött a kissé fagyos nap után. :)

Eljött a kedd, azaz az irányt Koppenhága és Anna felé vettem. Hát nem volt sok időm aludni, fél6kor keltem, mivel a vonatom valamivel 7 előtt indult, a pályaudvarra meg bicajjal tekertem ki (esőben persze, de legalább kiprobálhattam az új vízálló gatyámat). Annával fél9kor találkoztunk a reptéren majd innen átmetróztunk a hostelhez, hogy lepakoljuk nagyobb cuccainkat. A metró amúgy sofőr nélküli és az elején üvegablak van, ahol ki lehet látni. Természetesen előre ültünk. :) Sajnos a keddi időjárás nem volt felhőtlen, az eső is esett, a szél is fújt, de azért majdnem mindent megnéztünk, amit meg lehet nézni Koppenhágában. Kezdtük a Botanikus kerttel, majd Rosenborg kastély, Amalianborg és az őrségváltás. Itt sikerült fényképezkednem az egyik őrrel. :) Eztán elindultunk a kishableány felé, útközben beültünk egy kis kávézóba melegedni és száradni (nem sok sikerrel). Eztán áltsétáltunk a Kastellet erődítmény szerű csillag alakú szigetén, ahol áll egy nagyon szép szélmalom. :) Eztán jutottunk el a Kishableányhoz. Mivel nem volt a legfantasztikusabb az időjárás, ezért nem voltak túristák rajtunk kívül, így simán lefényképezkedhettünk az ikonikus szoborral. Eztán megnéztünk a Nyhavn-t, híres kikötő részt. Innen a Stroget sétáló utca (Váci utca) felé vettük az irányt, ahol sikerült beszereznünk néhány Koppenhágás képeslapot. Innen átmentünk egy kis szigetre, ahol Christiansborg kastély is áll. Többek között ezen a szigetecskén van a régi tőzsde épület a szörnyekből csavarodott csúcsos tornyával és a Royal Library modern üvegépülete is. Miután kijutottunk a szigetről, elsétáltunk a főtérre, ahol a városháza is áll, illetve egy Andersen szobor (nehogy kimaradjon) és itt található a Tivoli bejárata is. Ekkor már nagyon fájtak a lábaink az egész napos gyaloglástól, úgyhogy elindultunk vissza a hostelhez, hogy bejelentkezzünk. A szállás kicsit hippi fílinges volt, de tetszett. :) Amúgy egy 12 fős szobában kaptunk 2 ágyat (1 emeletes ágyat). Elvileg vegyes szoba volt, de úgy vettem észre hogy azért figyeltek rá hogy leginkább csak lányok legyenek. Csak két fiú volt a szobában, egy ausztál a barátnőjével és egy magyar (mert mint már említettem, a magyarok mindenhol ott vanna). Este Annával elmentünk keresni egy sörözőt, hát amit először ajánlottak az egy eléggé késdobáló hely volt, úgyhogy oda nem mentünk be inkább. De aztán találtunk egy másik helyet a közelben, ami kultúrált volt (bár ez az árakon is meglátszott), de kaptunk diák-kedvezményt a sörre. :P És persze kiderült hogy a kocsmáros is járt már Budapesten. :)

Szerdán, valamivel kellemesebb időjárással folytatódott a Koppenhága túránk. Felkeltünk, megreggeliztünk és 9 körül már ki is jelentkeztünk és elindultunk be a városba. Először Anna bőröndjét lepakoltuk a vasútállomáson a csomagmegörzőben. Most már tényleg végigsétáltunk a Stroget-en, megnéztük a templomokat. Felmásztunk a Round Tower tetejére, ahonnan az egész várost be lehetett látni. Még az Oresund-hidat is látni lehetett a távolban. :) Eztán utunkat a Carlsberg sörgyár felé vettük, amit 3-4 km-es sétával értünk el. A kiállítás lényegében végigmegy a sörgyártás fejlődésén, folyamatán. Vannak minden féle gépek, meg plakátok, illetve van egy nagy sörösüveg-gyűjteményük is. Volt egy istálló is, ami nem tudom konkrétan hogy kapcsolódott ide, de voltak szép szőke dán lovak és minden féle sörös szekerek. :D Végül a jegyhez járt 2 ingyen sör a bárban, így kipróbáltuk a Carl's Special-t és a Tuborg Classic-ot. Az állomás fele még bementünk egy helyre gyrosozni, majd ezután felszálltunk egy Odense felé tartó vonatra.

Csütörtökön elvonatoztunk először az Egeskov kastélyhoz, ami szintén a Fyn-szigeten található. Ez gyakorlatilag egy nagy park a közepén egy vízben álló kastéllyal. De igazából nehéz lenne leírni mennyire szép ez a hely, mint egy mesében. :) Amúgy a kastélyon kívül volt itt labirintus (több is), minden féle ösvények, szarvasok, szabadon mászkáló pávák, múzeumok, játszóterek, fák között kifeszített hidak jó magasan és persze sok virágos kert, főleg rózsákkal. A végén még bementünk a Caféba egy kávéra. :) Elég sok időt töltöttünk el itt, már javában délután volt amikor tovább indultunk Svendborg-ba, egy kikötővárosba a sziget déli részén. Megnéztük a kikötőt és itt is nagyon sok kedves házascskát találtunk, ami jellemző Dániára. Két-három órát sétálgattunk a városban, aztán elindultunk hazafelé Odensébe. A koliban főztünk carbonara-t, majd este elindultunk az A-bárba, hogy Anna is megismerje az ingyensör fogalmát. :D Egész jóra sikeredett az este, csak az volt a baj hogy az ismerősök nagyrészt mind másfelé tartózkodtak, és arányaiban sokkal több volt a dán mint általában... És ugye tudjuk ez mit jelent... Lökdösődést, tömeget és agressziót.... De azért jó volt. :)

Pénteken még egy Odense nézés fért bele a programba. Végigmentünk minden fontosabb nevezetességen, beleértve minden Andersenes dolgot, az Albani gyárt, a Munke Mose Parkot, majd kitekertünk még a kikötőhöz is. Aztán délután könnyes búcsút vettem Annától, ezzel végződött a látogatása.

Hétvégén lett volna a Castle Trip, ami sajnos elmaradt, mert nem lett elég ember ahhoz hogy leszervezzék a programot. Ehelyett kipihenhettem a hét fáradalmait. Szombat estei program egy csöpögős romantikus amerikai tinifilm volt a csajokkal, az "Én és a hercegem" című "klasszikust" néztük :P amire azért került sor, mert a dán herceg a címszereplő, aztán mégoscsak Dániában vagyunk. :) Vasárnap pedig elmentünk biciklizni a városba, elnéztünk a Den Fynske Landsby-hoz, ami egy skanzen és tervbe volt véve hogy meglátogatjuk egyszer... Persze jellemző módon pont aznap volt utoljára nyitva és későn értünk oda ahhoz hogy bemenjünk. :( Úgyhogy ez sajna kimaradt most.

Hát így teltelt a szünetem, aztán újra elkezdődött a suli... Most már el kell kezdeni tanulni is... Kellemetlen... :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.