Az ESN szervezésében a héten lehetőség nyílt ellátogatni Stockholmba és Tallinnba, illetve két éjszakát eltölteni egy tengerjáró hajón a két főváros között, amit csak "party boat"-ként emlegetnek az emberek.

Az egész egy tájékoztazóval kezdődött november 7én, hétfőn a Odensében a Kulturmaskinen-ben. Kicsit későn szóltak a megbeszélésről, de azért eltekertem este a szitáló esőben a városba, merthát mért is ne... A jó az volt, hogy így áteshettem az első "varázsoljuk vissza a leugró bicikli láncot a biciklire" tapasztalaton. Hát megsúgom, nem ment olyan könnyen mint az gondoltam előtte... De szerencsére egy bácsi arra sétált (ami elég nagy szerencse, mivel nem jellemző hogy bárki is esőben este az utcán SÉTÁL) és segített visszarakni. :) Azért meg kell hagyni, jófejek is tudnak lenni ezek a dánok ha akarnak... Szóval a gyűlésen elmondták a menetrendet, programot meg a szabályokat.

November 13-án (vasárnap), este 9kor indultunk el busszal és reggel 9re értünk Stockholmba, szóval összesen laza 12 órát töltöttünk a buszon. Az elején még mindenki elemében volt, de aztán lassan elkezdtek bepunnyadni az emberek. Mi sörözgetéssel ütöttük el az időt (mi = 4en mentünk magyarok) és nagyon jól szórakoztunk. Kb hajnali 2kor már csak mi voltunk ébren, ezért úgy gondoltuk jobb lesz nekünk is lepihenni kicsit, hogy energiát gyűjtsünk a következő napokra, illetve hogy ne zavarjuk most már a többi pihenő embert... Bár véleményem szerint mindenki bulizni jött, szóval lehettek volna kicsit aktívabbak is az résztvevők, de sebaj...

Szóval 9kor megérkeztünk Stockholmba. A terv szerint be kellett volna checkolnunk a hostelbe, de éppen vmi gubanc volt rendőrökkel meg minden, úgyhogy szélnek eresztettek minket, hogy délután 2kor találkozzunk majd, addig meg mindenki csinál amit akar. Elején kicsit leragadtunk, hogy oké, most itt vagyunk a városban, de se térkép, se semmi, azt se tudjuk mit kell megnézni, szóval most mit csináljunk... De aztán bementünk a hostelbe és kértünk térképet, amin nagy nehezen megtaláltuk hogy hol vagyunk és hogy hol van a belváros és nagyából mik is a látnivalók. :) Stockholm egyébként sok-sok szigeten fekszik, aminek következtében rengeteg híd és felüljáró van, illetve tele van alul és felüljárókkal több szinten és mindenhol építkeznek. Mondanom sem kell hogy rögtön beleszerettem a városba. :D Amúgy nagyon nagyon szép napsütéses időnk volt végig. Komolyan hogy el kell hagynom Dániát ahhoz hogy napot lássak, azért az nem egyszerű... :P

Szóval hétfő. A várost többedmagunkkal fedeztük fel. Elsétáltunk a városházához, ami a 3 aranykoronás kupolájáról nevezetes, majd átsétáltunk pár hídon, eljutottunk a Gamla Stan-ba, ami az óvárosi rész. Itt láttunk egy nagyon szép gótikus templomot, a Riddarholmskyrkan-t avagy lovag templomot. Ez az egyik legrégebbi templom a városban, és nagyon tetszett a csipkés kovácsoltvas tornya, még nem láttam ilyet. :) Eztán elsétáltunk a királyi palotához, ami annyira nem volt feltűnő, egy sima nagy épület, semmi park körülötte vagy valami. Bár belülről biztos nagyon szép, de azt nem volt időnk megnézni. Láttuk az őröket is, de valamiért nekem komolytalanabbnak tűnt mint például a Koppenhágai palotánál. Eztán még sétálgattunk az óvárosban, megnéztünk egy érme múzeumot, az Orera épületet és végigsétáltunk a bevásárló utcán. 2re visszaértünk a hostelbe, becsekkoltunk, majd megbeszéltük hogy tartunk egy kis csendes pihenőt, amiből aztán egy UNO party lett. :) Trine hozta a kártyát magával és elkezdtünk 4en játszani, a végére már vagy 9en voltunk. :) Aztán kent-kupéztunk is, amit angolulk Game-nek hívtunk. Közben megvacsiztunk, vettünk fagyasztott pizzát, azt hiszem ez a legegyszerűbb megoldás. Aztán este elindultunk csapatostól egy vendéglátó ipari egységet keresni kedves szervezőnk, Michel segítségével... :P Végül egy nyitott teraszos iszodát találtunk, ahol mehittunk egy sört, majd elindultunk megnézni Stockholmot esti fényekkel is. Hát mondanom sem kell hogy így is nagyon tetszett. :) Aztán visszasétáltunk a szállásra, ahol már a az emberek nagy része lepihent. Mi még beültünk a konyhába sörözni, ahol volt még két francia fiú, akikről kiderült hogy decembertől Csilla és Eszter szomszédai lesznek. :) Kicsi a világ. Amúgy nagyon jófejek voltak, kellemesen csalódtam. Beszélgettünk róla, hogy anno amikor fogadtam francia cserediákokat gimiben, mennyire nem akaródzott nekik megérteni sem amit franciául gagyogtam nekik, angolul meg még annyira sem hogy mit is akarok... Mondták, hogy tudnak erről a problémáról és hogy tényleg ilyen büszke népség a franciák nagy része, de szerintük sem normális ez és azért vannak kivételek is bőven. Hát tényleg vannak. :)

Másnap 10kor keltünk, 11kor kellett kicsekkolni. Bepakoltuk a cuccainkat a buszba, majd mivel volt még pár szabad óránk, ellátogattunk a Vasa Múzeumba. Már több embertől is hallottuk, hogy ezt nem lehet kihagyni ha Stockholmban jár az ember. Én a múzeumokba mindig kicsit kételkedve megyek be, mindig azt várom hogy nem lesz túl izgi, jobban szertek a szabadban mászkálni és szívni magamba a látványt. De ez most kellemes csalódás volt ismét. Szóval a múzeum egy régi hajó köré volt felhúzva, ami elsüllyedt a 17. században, majd kihúzták a vízből kb 250 év után. És idén ünnepelték az 50. évfordulóját hogy kiemelték a vízből. Ha jól emlékszem 6 vagy 7 emeletes volt a múzeum a közepén a hajóval. Először megnéztünk egy kb 20 perces dokumentum filmet a hajó előéletéről, kiemeléséről, meg a kincsekről amiket rajta találtak. (Így moziban is voltunk a félév alatt :P) Aztán végigszaladtunk a szinteken, sajna nem volt sok időnk. Nagyon érdekes és szép és jól felépített volt az egész. Kb 2 órát töltöttünk el itt, de még 2 kellett volna. Szóval nagyon tetszett, ha valaha eljutok még Stockholmba, biztos megnézem megint. :)

Eztán visszasiettünk a buszhoz, amivel elindultunk a tengerjáró hajónk felé, a Baltic Queen-hez, ami a város másik feléből indult. Ahogy megérkeztünk, már rengeteg diák várakozott ott. Állítólag 2000 nemzetközi diák volt a fedélzeten és ebből mi csak 50et tettünk ki. Bele sem tudok gondolni az milyen sok. :D Szóval a hajóra a környező országokból érkeztek erasmusos diákok. Dániából, Svédországból, Norvégiából, Finnországból és a Balti államokból. Beszállásnál rendesen átvizsgálták mindenki táskáját, mert semmi féle élelmiszert nem lehetett felvinni a hajóra. A hajón 4 fős kabinok voltak, engem 3 német csajjal raktak egybe, akik kicsit buli ellenesek voltak és mindig csúnyán néztek ránk... De sebaj, nem sokat tartózkodtam a szobában, csak aludni jártam oda. Szóval a hajó 10 emeletes volt összesen, az 5-en voltak a kabinok és efelett lehetett mászkálni mert lentebb raktér volt. Ahogy lepakoltunk, meg berendezkedtünk, már indulhattunk is kajálni. 2,5 óránk volt ilyen svédasztalos ebédre, meg persze volt sör is meg bor is, úgyhogy a vége felé már mindenki igen jó hangulatba került. A hajó egyik végében 2 tánctér volt, egy kisebb a 10. emeleten és egy 2 szintes a 6-7. emeleten. A másik végében volt egy karaoke bár, meg egy élőzenés bár. Ezen kívül több bolt, taxfree shop-ok, kajáldák. Szóval minden ami kell. :) Az volt a fura, hogy bár Csilláékkal többször is elvesztettük egymást (nem volt nehéz), valahogy mégis mindig összetalálkoztunk. Egyébként térerő az nem igen volt a hajón. Szóval lehet tényleg 2000 ember volt a hajón, de valahogy eloszlott ez a sok ember ezen a hatalmas hajón, így nem tűnt fel hogy nagy tömeg lett volna bárhol is. Sok emberrel megismerkedtem, jó volt végre kiszabadulni Odenseből, ahol mindig mindenhol ugyan azok az emberek vannak.

Szerdán reggel 10kor kötöttünk ki Tallinnban (ottani idő szerint), eléggé meglepődtünk, mikor rájöttünk hogy ez már egy másik időzóna, valaki szólhatott volna előre, hogy egy órával kevesebbet aludjunk. :D Nagy nehezen összeszedtük a csapatunk, vagy ahogy András mondta, a klánunkat. :D Szóval négyesben indultunk el felfedezni  mesebeli Tallinnt. A kikötőben szerencsére volt várostérkép, és nem egy nagyon nagy város, úgyhogy körül tudtunk nézni rendesen. Hát teljesen már jellegű volt mint Stockholm, de nagyon tetszett ez is. Mindenhol színes házak, keskeny utcák, szép templom tornyok és az egész óváros egy középkori fallal van körülvéve. Tényleg tündéri az egész hely. Aztán egy idő után kezdtünk nagyon megéhezni (reggeli elmaradt aznap) úgyhogy beültünk egy kisebb étterembe, ahol bőségesen megebédeltünk és elfogysztottuk a napi söradagunkat. :P Délután 5kor indult visszafelé a hajó, úgyhogy visszasétáltunk.

Készítettünk pár fotót a hajó belsejéről, ami előző nap elmaradt. Feltűnt, hogy most elég sok idősebb ember, meg családos ember volt. Ők azoknak a diákoknak a helyére szálltak fel, akik Tallinnból indultak és érkeztek. Szóval ezen az estén kicsit szolidabban kezdődött a buli és szigorúbbak voltak a security-sek, de azért olyan hajnali 1re már most is elkezdődött a party. :) Aztán csütörtökön miután elindultunk busszal vissza Odensebe, mindenki bealudt kb fél óra alatt. Aztán pár óra pihi után filmeztünk, a Másnaposokat néztük meg, csak az aktualitás kedvéért. :P Elég jót szórakoztunk rajta, főleg így hogy mindenki teljesen le volt fáradva és minden apró hülyeségen nevetnünk kellett. :) Kb este 9re értünk vissza Odensebe.

Szóval nagyából ez történt a hajókázós túrán, nagyon örülök hogy végül eljöttem, felejthetetlen élmény. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.